درمان چین و چروک زیر چشم
نوشته شده توسط : حمیده اخضری

درمان چین و چروک زیر چشم

وقتی که به رفع چین و چروک های زیر چشم خود فکر می کنید اولین موضوعی که شاید به ذهن شما برسد رفتن به فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد که یعنی شما گزینه های مختلفی را مشاهده می کنید و انتخاب محصول مفید که تضمینی بر کاربردی بودن این محصول باشد وجود ندارد و دردو راهی هزینه کردن و نکردن برای این دست محصولات گران قیمت قرار گیرید. اما استفاده از روش ها و محصولات خانگی نمیتواند ضرر خاصی برای فرد ایجاد کند،  چه بسا کمک کننده از هر لحاظ هم باشد. اما ما در این مقاله 8 روش طبیعی خانگی  که به راحتی می توانید آن ها را بسازید را معرفی کنیم تا به شما دراین زمینه کمک شایانی کرده باشیم.

روش های درمان چین و چروک زیر چشم

1- شما میتوانید قهوه را در فریز گذاشته و یخ کنید و بعد آن را در ناحیه زیر چشم خویش قرار دهید زیرا قهوه دارای کافئین میباشد که سرعت گردش خون را بالا میبرد و باعث احیای مردگی پوست میشود همچنین قهوه دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از خطر ایجاد چین و چروک را جلو گیری میکند.

2- از کیسه چای سبز در ناحیه زیر چشم استفاده کنید ،چای سبز همانند قهوه سرشار از آنتی اکسیدان میباشد که ممکن است به آرام شدن التهاب کمک کند همچنین برای پف کردگی پلک ها مفید میباشد. چای سبز به محافظت از پوست در برابر عوامل استرس زای محیط کمک می کند و می تواند به سفت شدن پوست به دلیل وجود کافئین کمک کند.

3- راه دیگر استفاده از کپسول های ویتامین E  است که سرشار از آنتی اکسیدان میباشد این مغذی مهم درخوردنی هایی مانند آجیل و سیب زمینی یافت میشود ، این یک آنتی اکسیدان قوی است که دارای خاصیت آبرسانی و ضد پیری است و همچنین با کمک به بازسازی سلول باعث بهبود می شود.تحقیقات نشان داده است که استفاده موضعی آنتی اکسیدان (به صورت روغن یا کپسول) می تواند از پیری محافظت کرده و التهاب را به حداقل برساند.

4- استفاده از ویتامین K ،این محلول چربی را بامخلوط کردن با رتینول (ویتامینA ) میتوانید به یک ضد عفونی کننده موثر تبدیل کنید. اگر کرم یا سرم زیر چشم استفاده شود بسیار خوب خواهد بود زیرا دارای خاصیت درمانی است و می تواند به شما در کاهش ظاهر چین و چروک ها کمک کند. در حالی که این ماده امروزه به طور گسترده در محصولات زیبایی بدون نسخه یافت می شود ، اما به طور طبیعی از غذاهایی مانند کلم بروکلی و کلم بروکسل گرفته می شود.

5- با استفاده از روغن نارگیل زیرچشم خود را ماساژ دهید، زیرا خطوط ریز و خشکی زیر چشم را بهبود می بخشد. روغن نارگیل به خاطر استفاده زیادش در آشپزخانه یک فرا غذا نامیده می شود ، این روغن بدلیل غلظت زیاد اسید های چرب باعث کاهش التهاب زیر چشمی و خطوط اضافی در آن ناحیه میشود.

6- استفاده از روغن زیتون برای ماندگاری رطوبتی  که در قسمت قبل توضیح داده شد ، روغن زیتون به علت غنی بودن از ویتامین های محلول در چربی یعنی ویتامین A و E ممکن است برای آبرسانی زیرچشم مفید واقع شود هرچند هیچ تحقیقاتی کاملی راجب تاثیر آن بر تیرگی و چین وچروک زیر چشم وجود ندارد اما استفاده ممکن است به حفظ رطوبت آن کمک کند.

7- اگر در خانه خود آلوئه ورا دارید میتوانید ازبرگ آن برای قسمت های ریز ظریف زیر چشم استفاده کنید ، آلوئه ورا سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم ها میباشد که در جلوگیری از التهاب میتواند موثر بوده وهمینطور میتواند برای پف پلک ها کاربردی نیز باشد .

 -8 روغن آرینکا، اگر زیر چشم شما رنگ مایل به آبی به دلیل باز شدن رگه خونی پیدا کرده باشد , روغن آرنیکا ممکن است به شما کمک کند. ثابت شده که فرمولاسیون روغن این گیاه باعث بهبودی کبودی ها وسایر بیماری های پوستی میشود.

درست کردن ماسک برای زیر چشم

شما میتوانید کرم خانگی خود را درست و استفاده کنید. اگر تمایل دارید باماهمراه باشید. این دستور العمل به روشن شدن زیر چشم شما کمک میکند:

  • قاشق چایخوری روغن ویتامین E
  • قاشق چایخوری اسانس اسطوخودوس
  • قاشق چایخوری اسانس آرنیکا
  • 1قاشق چایخوری ویتامینA

همه این موارد را باهم مخلوط کرده و صبح وشب مصرف کنید.

هشدار: اگرچه روغن ها تا سه سال میتوانند دوام داشته باشند اما بهتر است شما آن را به صورت هفتگی تهیه کنید تا از رشد باکتری و آلودگی ها جلوگیر کرده باشید، در صورت  دیدن  این چنین مواردی بالافاصله آن را دور بریزید.

خودتان  پدهای ضد پف درست کنید :

  • فنجان آب را بجوشانید.
  • کیسه چای سبز را در آب اضافه کنید و بگذارید تا خنک شود.
  • 3دور پنبه را در محلول خیس کنید .




:: برچسب‌ها: رفع چین وچروک , رفع مشکلات پوست , درمان پوست , تامین ویتامین های پوست , رفع چروک زیر چشم ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: